Robert J. Tiffin Student Leadership Award

The Robert J. Tiffin Student Leadership Award was established in 2012 and is named after Robert J. Tiffin, who served as York University’s Vice-President, Students for nine years. Established through his strong leadership, dedication and integrity, Tiffin transformed his operation into one of the most professional student service organizations in the country, serving one of Canada’s largest student populations.

This award recognizes students whose leadership has contributed to the growth, development, and vitality of York University.

Who can be nominated?

Undergraduate or graduate students who are currently enrolled and exhibit leadership, dedication, integrity, enthusiasm and the pursuit of excellence through their endeavours.

All members of the University community (students, faculty, staff and alumni) are encouraged to submit nominations for this award.

Selection

Selection will be based on leadership and/or involvement in the York community and outstanding academic achievement.

Recipients will be honoured at a virtual award reception and have their name added to the awards display in the Vari Hall Rotunda. They will also receive a certificate and have the award noted on their transcript.

Nomination Deadline

The nomination deadline is March 5, 2021.

Nomination package must include:

  • a letter of recommendation from a primary nominator (maximum of 500 words);
  • a statement of support from a secondary nominator representing one nominating constituency (York University students, staff, faculty or alumni) not represented by the primary nominator (maximum of 350 words);
  • a candidate statement that describes how co-curricular involvement at York University has affected their university experience and helped to enhance the quality of life on campus (maximum of 500 words; include the student number at the top of the page); and 
  • a current resumé/CV, including detailed descriptions of involvement at the University.

Please submit your application here

Rob Tiffin Leadership Award - Form

Questions

Please email us at vpstudents@yorku.ca

Le Prix de leadership étudiant Robert Tiffin a été établi en 2012 en l’honneur de Robert J. Tiffin, qui a été vice-président des Affaires étudiantes de l’Université York pendant neuf ans. Grâce à son leadership, à son dévouement et à son intégrité, M. Tiffin a transformé les Affaires étudiantes en l’un des services aux étudiants les plus professionnels du pays, au service de l’une des plus grandes populations étudiantes du Canada.

Ce prix est décerné à des étudiants dont le leadership a contribué à la croissance, au développement et à la vitalité de l’Université York.

Qui peut être proposé?

Les étudiants de premier, deuxième ou troisième cycle, actuellement inscrits, qui font preuve de leadership, de dévouement, d’intégrité, d’enthousiasme et de recherche de l’excellence par leurs efforts.

Nous encourageons tous les membres de la communauté universitaire (étudiants, professeurs, employés et anciens élèves) à soumettre des candidatures pour ce prix.

Sélection

La sélection sera basée sur le leadership ou l’implication au sein de la communauté de York et sur des résultats scolaires exceptionnels.

Les récipiendaires seront honorés lors d’une réception virtuelle de remise des prix et leur nom sera ajouté à l’affichage des prix dans la rotonde du Vari Hall. Ils recevront également un certificat et le prix sera noté sur leur relevé de notes.

Date limite pour les mises en candidature

La date limite pour les mises en candidature est le 5 mars 2021.

La trousse de candidature doit inclure :

  • une lettre de recommandation du proposant principal (maximum de 500 mots);
  • une déclaration d’appui du proposant secondaire représentant une communauté de York (étudiants, employés, professeurs ou anciens élèves de l’Université York) non représentée par le proposant principal (maximum de 350 mots);
  • une déclaration de la candidate ou du candidat qui décrit comment sa participation à des activités para-universitaires à l’Université York a enrichi son expérience universitaire et amélioré la qualité de vie sur le campus (maximum de 500 mots; indiquer le numéro d’étudiant en haut de la page); et
  • le curriculum vitæ contenant des descriptions détaillées de la participation à l’Université.

Veuillez soumettre votre candidature ici

Prix de leadership étudiant Rob Tiffin – Formulaire

Questions

Envoyez-nous un courriel à vpstudents@yorku.ca